OK

Jeśli szukasz interesujących Cię studiów podyplomowych skorzystaj z poniżych możliwości:


Miasto: Warszawa | Województwo: mazowieckie | Kierunek: Psychologia

Opis studiów

Studia mają charakter doskonalący. Wykładowcy: Zajęcia na studiach (wykłady, warsztaty, zajęcia projektowe) prowadzą nauczyciele akademiccy oraz doświadczeni eksperci w zakresie różnych form pracy coachingowej, projektowej i tutorskiej. Cele studiów i efekty kształcenia: Celem studiów jest rozwój kompetencji społecznych i profesjonalnych pozwalających zbudować warsztat dydaktyczny oraz wychowawczy służący integralnemu rozwojowi uczniów i wypracowaniu oraz realizacji zindywidualizowanej ścieżki ich rozwoju naukowego, osobistego oraz społecznego. Studia poprzez zaznajomienie odbiorców z innowacyjnymi technikami nauczania i wspierania rozwoju dają możliwość wypracowania osobistej wizji nauczania opartej dodatkowo o wykorzystanie mocnych stron nauczyciela-wychowawcy. Poprzez stosowanie aktywnych form pracy uczestnicy będą mogli odnieść do praktyki dydaktycznej i wychowawczej poznane modele, techniki i narzędzia coachingowe, projektowe oraz tutorskie. Służyć będzie temu także wiedza o współczesnych przemianach sytuacji egzystencjalnej i kulturowej człowieka. Najważniejsze cele szczegółowe studium: • Poznanie naukowych podstaw coachingu, myślenia projektowego oraz tutoringu w tym psychologicznych i filozoficznych podstaw coachingu i rozwoju kreatywności • Zapoznanie z różnymi modelami, narzędziami i technikami pracy coachingowej, projektowej oraz tutorskiej, w tym: - zaznajomienie z innowacyjnymi technikami tworzenia rozwiązań będących odpowiedzią na zidentyfikowane potrzeby i aspiracje wybranej społeczności (współpracowników, rodziców) lub grupy uczniów; - przećwiczenie praktycznych technik pracy z krótko- i długoterminowymi celami ucznia; - wypracowanie umiejętności definiowania i wyłaniania kluczowych, dla rozwoju przyszłej kariery ucznia, zestawu kompetencji; - poznanie nowych sposobów komunikacji z partnerami nauczyciela, nawiązywania współpracy z grupą i tworzenia zasad pracy i współpracy; - przećwiczenie budowania indywidualnych strategii motywacyjnych dla uczniów; - kształtowanie umiejętności posługiwania się „kluczem do satysfakcji zawodowej” oraz „kluczem do relacji”. • Rozwinięcie kluczowych umiejętności coachingowych, projektowych i tutorskich niezbędnych w prowadzeniu samodzielnej praktyki dydaktycznej i wychowawczej Kierownik studiów podyplomowych: dr Wioletta Dziarnowska e-mail: [email protected] Czas trwania studiów podyplomowych: 2 semestry - studium realizowane w formie zjazdów weekendowych (sobota - niedziela, zaplanowanych średnio co 3/4 - tygodnie). Planowany termin uruchomienia studiów: luty 2016r. - osoby zainteresowane zapraszamy do zarejestrowania się w IRK i składanie dokumentów (pod uwagę brane są tylko kompletne dokumenty, liczy się kolejność zlożenia dokumentów. Warunki ukończenia studiów i uzyskania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych: Aktywność na zajęciach (dopuszczalna jest 5% absencja w ciągu semestru) i realizacja wymogów zaliczeniowych z poszczególnych przedmiotów, pozytywne zaliczenie przygotowanego i zaprezentowanego projektu scenariusza lekcji, warsztatu lub spotkania ze współpracownikami lub rodzicami uczniów. Charakterystyka studiów: Uwagi o realizacji: Plan studiów obejmuje 168 godzin. Zajęcia dydaktyczne realizowane są w blokach tematycznych: 1) blok teoretyczny – zaznajomienie się z podstawami naukowymi praktyki coachingu, myślenia projektowego i tutoringu 2) blok metodyczny – poznanie specjalności coachingu, myślenia projektowego i tutoringu 3) blok zajęć praktycznych – trening umiejętności coachingowych, projektowych i tutoringowych


Czas trwania

2 semestry


Koszty

Szczegółowe informacja na uczelni


Dane Uczelni

Uczelnia:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej
Adres:
ul. Szczęśliwicka 40, Warszawa
Jednostka:
Ośrodek Studiów Podyplomowych i Kursów
Adres Jednostki:
ul. Szczęśliwicka 40, Warszawa

Lokalizacja