OK

Jeśli szukasz interesujących Cię studiów podyplomowych skorzystaj z poniżych możliwości:


Miasto: Warszawa | Województwo: mazowieckie | Kierunek: Pedagogika

Opis studiów

Studia trwają 3 semestry (350 godzin) i odbywają się w trybie zaocznym, dwa razy w miesiącu w systemie sobotnio – niedzielnym. W ramach studiów przewiduje się 150 godzin zajęć praktycznych. Edukacja wczesnoszkolna to studia adresowane do absolwentów studiów wyższych, którzy pragną zdobyć kwalifikacje do nauczania i prowadzenia zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym. Studia przygotowują merytorycznie do prowadzenia zajęć w klasach I - III w systemie publicznych i niepublicznych szkół podstawowych. Każdy wiek rozwojowy dziecka i instytucjonalnie organizowany proces edukacji wymagają specjalistów o wysokich kwalifikacjach. Edukacja wczesnoszkolna przypada na okres kształtowania się całościowych struktur psychiki oraz osobowości dziecka. W tym okresie jest ono bardzo elastyczne i podatne na oddziaływania wychowawcze. Przyszli absolwenci uczą się wspomagać i stymulować harmonijny rozwój osobowości dziecka poprzez zaspokajanie jego potrzeb rozwojowych oraz stwarzanie warunków do rozwoju jego potencjalnych zdolności i zainteresowań oraz przygotowania go do nauki na wyższych szczeblach kształcenia. Ten rodzaj studiów wyposaża absolwentów w dodatkową wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie m.in. diagnozy indywidualnych potrzeb rozwojowych dziecka oraz rozwoju poszczególnych sfer jego osobowości. Dziecko, ujmując rzeczywistość całościowo odczuwa potrzebę wyrażania swoich doznań i przeżyć za pomocą systemu znaków. Są to znaki języka mówionego, stosunków wielkościowych, ilościowych, geometrycznych, technik plastycznych, ekspresji ruchowej, muzycznej itp. Dlatego podczas studiów realizowanych jest wiele zajęć z zakresu muzyki, plastyki, literatury dziecięcej itp. Absolwent studiów podyplomowych - edukacja wczesnoszkolna: posiada wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii dziecka w wieku wczesnoszkolnym oraz umiejętności praktyczne w zakresie planowania, organizowania, realizowania i ewaluacji procesu wychowawczo-dydaktycznego na etapie edukacji wczesnoszkolnej (klasy I – III szkoły podstawowej) wykazuje się metodycznym przygotowaniem w zakresie organizowania i prowadzenia zajęć zintegrowanych w obszarach edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej, technicznej, ruchowej i medialnej umie w sposób refleksyjny i twórczy posługiwać się metodami, środkami oraz formami procesu kształcenia charakterystycznymi dla edukacji elementarnej posiada przygotowanie w zakresie diagnozowania potrzeb i organizowania procesu opiekuńczo – wychowawczego na etapie klas początkowych umie organizować i doskonalić swój warsztat pracy, rozwiązywać problemy i przeciwdziałać trudnościom wychowawczo – dydaktycznym, w tym niepowodzeniom szkolnym oraz współpracować z rodzicami dziecka i instytucjami, wspierającymi jego rozwój jest przygotowany do organizacji i prowadzenia zajęć o charakterze stymulacyjnym, wspomagającym i korekcyjno- kompensacyjnym z dziećmi przejawiającymi specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające uzyskanie osiągnięć wynikających z podstawy programowej dla danego etapu edukacyjnego


Czas trwania

3 semestry


Koszty

Szczegółowe informacja na uczelni


Dane Uczelni

Uczelnia:
WSZECHNICA POLSKA Szkoła Wyższa w Warszawie
Adres:
pl. Defilad 1, Pałac Kultury i Nauki, VIII piętro, Warszawa
Jednostka:
Wydział Filologii i Pedagogiki
Adres Jednostki:
pl. Defilad 1, Pałac Kultury i Nauki, VIII piętro, Warszawa

Lokalizacja